13-01-05

Vervotte smaakt ophefmakende campagne van Sensoa niet

Een campagne rond aidspreventie en veilig vrijen van de vzw Sensoa doet hier en daar stof opwaaien. Voorstanders noemen de gebruikte beelden en foto's functioneel naakt, tegenstanders hebben het over porno.

 

Goeie afspraken maken goeie seks. Dat is de opvallende boodschap van een nieuwe mediacampagne van Sensoa. Het gaat om vijf affiches en een televisiespotje die jonge volwassenen ertoe moeten aanzetten opener en veiliger met seks om te gaan.

 

Volgens Sensoa zouden jonge volwassen hun partners beter bevredigen en beschermen door meer over seks te praten. Vooral op de affiches worden er rond die boodschap geen doekjes gewonden. "Bewust", zegt Sensoa.

   

Inge Vervotte, de bevoegde Vlaamse minister van Welzijn, neemt aanstoot aan de beelden. Sensoa wijst er echter op dat de meest expliciete of mogelijk choquerende beelden beelden enkel en alleen verschijnen in media voor volwassenen.

 

Een en ander doet denken aan de controverse van enkele jaren geleden van "Eerst blabla en dan boemboem"-campagne van toenmalig Vlaams minister van Welzijn Mieke Vogels. 


 


10:19 Gepost door Jantje de Belg | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.